Openbaar onderwijs

Wij zijn een openbare school. Het openbaar onderwijs is van en voor de samenleving, met de kernwaarden gelijkwaardigheid, vrijheid en ontmoeting als stevige basis. Het is een plek waar leerlingen samen spelen, samen leren en samen hun school vormgeven.

De openbare school is een minisamenleving waarin ruimte is voor ieders verhaal en die gekenmerkt wordt door democratische waarden. In de school worden deze waarden zichtbaar in de cultuur, de organisatie, het onderwijs en de verbinding tussen school en samenleving. De openbare school zondert zich niet af van de wereld, maar leert leerlingen zorgzaam en rechtvaardig om te gaan met andere mensen en de omgeving om hen heen.

Sportiviteit, Teamwork, Acceptatie en Respect (STAR) en het naleven van normen en waarden zijn de uitgangspunten in de dagelijkse omgang met onze leerlingen. Door structuur, rust en regelmaat, creëren we een veilige, warme sfeer waarin alle kinderen tot hun recht komen.

In de week van het openbaar onderwijs ben je van harte welkom op onze school.