Kennismaken

Rust en structuur

IMG_5221

Op Die Heenetrecht vinden we het belangrijk dat iedereen zich welkom en thuis voelt. Door rust en structuur te bieden, streven we naar een veilige, warme sfeer waarin alle kinderen op onze school tot hun recht komen. De STAR-methode en de lessen in geluk geven de kinderen een positief gevoel waardoor hun zelfvertrouwen groeit.

Iedereen is belangrijk en alle kinderen dragen bij op hun eigen manier. Door de kleinschaligheid van de school en het veilige pedagogisch klimaat kan elk kind zichzelf zijn en zich op een unieke manier ontwikkelen. We willen de kinderen leren wie ze zijn ten opzichte van de ander.

Wij leren kinderen voor zichzelf en anderen op te komen en belangstelling te hebben voor elkaar. Daarom hebben we met elkaar betekenis gegeven aan STAR.

Groepsvorming

Een goed begin is het halve werk. Dit verdient continu aandacht en geldt zeker voor de groepsvorming aan het begin van het schooljaar. We zetten de methode ‘Gouden Weken’ in om een goede basis voor een fijne sfeer te leggen.

Lessen in geluk

Alle groepen gebruiken de methode ‘De Gelukskoffer’. De leerlingen werken hiermee aan hun persoonlijke ontwikkeling en ontdekken hun eigen invloed op geluk. De zeven thema’s keren in iedere groep terug: wat is geluk, positief denken, dankbaarheid, talenten, zelfvertrouwen, toekomstdromen en geluk doorgeven.

Ezelwijs

We werken ook samen met Ezelwijs, om bepaalde gevoelens te coachen of onder woorden te brengen. De ezels waar we met de klas naartoe gaan, bieden het kind een spiegel zonder oordeel. Niemand lacht je uit en je mag jezelf zijn. Samen met de ezels vinden we de oplossing voor wat je voelt en experimenteren we met wat het best bij een kind past. Spelenderwijs gaan we aan de slag met zelfvertrouwen, opkomen voor jezelf, boos zijn, verdriet (rouw), concentratie, samenwerken en angst.

Maak kennis met ons team

Op Die Heenetrecht werkt een enthousiast betrokken team, waarin iedereen zichzelf kan zijn.

Aanmelden kennismaking

Wil je meer weten over onze school? Dan nodigen we je van harte uit voor een kennismakingsgesprek en een rondleiding.

Onze missie en visie

Op onze school creëren we kansen voor leerlingen. Kansen op een gelukkige en succesvolle toekomst.