Kennismaken

Welkom bij Die Heenetrecht

IMG_5003

Obs Die Heenetrecht is een gezellige, kleurrijke en hechte dorpsschool voor openbaar onderwijs in Oud-Vossemeer, waar een enthousiast team kwalitatief goed onderwijs geeft met aandacht voor ieder kind. Door rust en structuur te bieden, streven we naar een veilige, warme sfeer waarin alle kinderen op onze school tot hun recht komen.

De leerlingen zijn verdeeld over drie kansrijke combinatiegroepen:

• Groep 1, 2 en 3
  • Groep 4, 5 en 6
  • Groep 7 en 8.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.’
We spelen gericht in op de verschillen tussen leerlingen en hebben ruime aandacht voor hun talenten. We bieden een rijk onderwijsaanbod, waarbij onze leerlingen onderzoekend en probleemoplossend leren werken. Dit vraagt soms lef en ondernemerschap. We dagen kinderen uit ‘geloof in zichzelf’ te hebben en daardoor net dat stapje extra te zetten.

STAR

Centrale waarden binnen onze school zijn Sportiviteit, Teamwork, Acceptatie en Respect. Deze kernwaarden staan voor de manier waarop wij met elkaar willen omgaan en waarop ons onderwijs is ingericht. De STAR-methode geeft de kinderen een positief gevoel waardoor hun zelfvertrouwen groeit.

Kansrijk onderwijs

Op Die Heenetrecht staan openheid en een goed contact met ouders hoog in het vaandel. We denken graag in mogelijkheden en bieden onderwijs op maat dat aansluit bij de onderwijsbehoeften van elk kind. Zo kan ieder kind groeien en zich op een unieke manier ontwikkelen. Daarbij sluiten we met ons onderwijs aan op het niveau van het kind.Samen leren, samen werken en plezier maken, horen bij het onderwijs op onze school.

Actief en creatief

Kinderen leren op onze school hun talenten te ontwikkelen en de wereld te ontdekken. Ze leren vaardigheden die passen bij de moderne tijd. Daarbij maken we gebruik van actieve werkvormen, want door te bewegen komen de hersenen ook in beweging. Leerlingen leren daardoor leuker, sneller en beter. Ook bij de basisvakken zoals rekenen en spelling maken we gebruik van actief leren. De leerlingen volgen niet alleen lessen in het lokaal, maar ook buiten.

Daarnaast is er veel aandacht voor creativiteit, cultuur en de natuur. Zo creëren we een rijk onderwijsaanbod, waarbij we onze leerlingen uitdagen en probleemoplossend leren werken.

Maak kennis met ons team

Op Die Heenetrecht werkt een enthousiast betrokken team, waarin iedereen zichzelf kan zijn.

Aanmelden kennismaking

Wil je meer weten over onze school? Dan nodigen we je van harte uit voor een kennismakingsgesprek en een rondleiding.

Onze missie en visie

Op onze school creëren we kansen voor leerlingen. Kansen op een gelukkige en succesvolle toekomst.